مرجع فایل های مفیدوارزشمند

نظرسنجی سایت

شما جزو کدام یک ازقشرهای جامعه هستید؟

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 3
  • بازدید دیروز : 1
  • بازدید کل : 14365

پیوند ها

زندیه


زندیه

مقاله ای باعنوان زندیه
زندیان یا زندیه یا دودمان زند نام خاندانی پادشاهی است که میان فروپاشی افشاریان تا برآمدن قاجار به درازای چهل و شش سال در ایران بر سر کار بودند. این سلسله به سردمداری کریم خان زند از ایل زند که از سال ۱۱۶۳ هجری قمری در ایران به قدرت رسید او فردی مدبر و مهربان بود. کریم خان خود را وکیل الرعایا نامید و از لقب (شاه) پرهیز کرد. شیراز را پایتخت خود گردانید و در آبادانی آن کوشش نمود. ارگ، بازار، حمام و مسجد وکیل شیراز از کریمخان زند وکیل الرعایا به یادگار مانده است.
زنديه سلسله اي از پادشاهان ايران كه از سال 1164-1209 هجري قمري بر بيشتر ممالك ايران سلطنت نمودند و اولين آن كريم خان و واپسين آنها لطفعلي خان بود. سلسله مزبور پس از قتل نادر شاه از سال 1162 تا 1209 هجري قمري در فارس و افغان سلطنت كرد و بدست آقا محمد خان قاجار منقرض شد. افراد اين سلسله از اين قرارند :
1- كريم خان ، جلوس به سال 1163 هجري قمري برابر با 1750 ميلادي
2- ابوالفتح خان ، جلوس به سال 1193 هجري قمري برابر با 1780 ميلادي
3- عليمراد خان ، جلوس به سال 1193 هجري قمري
4- محمد علي خان، جلوس به سال 1193 هجري قمري
5- صادق خان ، جلوس به سال 1193 هجري قمري
6- عليمراد خان ، جلوس به سال 1196 هجري قمري
7- جعفرخان، جلوس به سال 1199 هجري قمري
8- لطفعلي خان ، جلوس به سال 1203 هجري قمري
اما به تخت نشستن لطفعلي خان بيش از شش سال نپاييد و به سال 1209 هـ . ق بدست آقا محمد خان قاجار به قتل رسيد.
هنگامي كه به تواريخ فوق مي نگريم حتي بدون هيچ شناختي از دورة زنديه به اين نتيجه مي رسيم كه وضعيت و شرايط ايران داراي تشنجات و نا آراميهاي زيادي بوده است زيرا در شرايط عادي نادر جماعتي است كه به هر فصل پادشاهي آورد و به هر روز اميري بگمارد.

 

متن بالا توضیحاتی بود پیرو سلسله ودوره ی زندیه که قسمتی از مقاله 25صفحه ای ما می باشد که دارای کادر(قاب)وفونت نوشتاری (بااندازه فونت16) مناسب می باشد .


شما می توانید ضمن بهره برداری ازاین امتیازات مثبت گفته شده وصرفه جویی دروقت ارزشمندتان این مقاله آماده پرینت شده رابه آسانی خریداری کرده ودانلود نمایید واستفاده کنید که امیدوارم ان شاء الله تعالی برایتان مفیدواقع شود .

هدیه ما به شما نیز دراین پست فایلی هست درمورد همین موضوع که تصاویری از شاهان وبناهای دوره زندیه همراه باتوضیحاتی می باشد که همراه فایل اصلی پس ازخرید دراختیارشما عزیزان قرارمیگیرد.

این مقاله ها دارای فرمت ورد(قابل ویرایش) وپی دی اف می باشند که علت قرار دادن فرمت پی دی اف درکنار فرمت ورد این می باشد که امکان بهم ریختن متن و اندازه و... در سیستم شما ممکن می باشد.

ودرآخر

این فایل نیز همانند دیگر فایل های فروشگاه ما دارای گارانتی می باشد واز نظر سالم بودن کاملا سالم می باشد وباخیال راحت خریداری کنید.


مبلغ قابل پرداخت 2,300 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۵ فروردین ۱۳۹۶               تعداد بازدید : 616

دیدگاه های کاربران (1)

ابراهیم
۹ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۱۲

اقا واقعا ممنون یه بیست آبدار گرفتم ارزشش از قیمتش خیلی بیشتر تشکر

پاسخ : ابراهیم عزیز ممنونم خوب من خودم هم تحصیلات دانشگاه و مدرسه رو گذروندم و همیشه روی مقاله و تحقیقم حساس بودم و سعی می کردم کیفیت بالا و پرمحتوا باشه و این نکات رو رعایت کردم در ضمن بیست گرفتنتم بهت تبریک می گم گل

Royalfile هدفش ارائه ی فایل های مفیدوارزشمندبرای تمامی قشرجامعه می باشد.

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما